Secretariële Praktijkondersteuning

Onze kosten

Basispakket Praktijkhouders€ 415,00* per maand,
inclusief gesprekskosten voor inkomende telefoontjes en het maken van afspraaknotities in de agenda.
Luxe pakket Praktijkhouders€ 695,00* per maand,
inclusief gesprekskosten voor in- én uitgaande telefoontjes, het verwerken van verwijzingen, intakeformulier en de patiëntengegevens en het inplannen van afspraken in de agenda.

* Dit is een richtlijn voor een middelgrote praktijk. Het tarief wordt gebaseerd op de omvang van de praktijk, en het aantal telefoontjes.

Zoals u hierboven in het overzicht kunt zien, bieden we twee pakketten voor de ondersteuning. Deze zijn gebaseerd op onze ervaringen binnen een praktijk met meerdere medewerkers en het daarbij horende gemiddelde aantal telefoontjes en de tijd die dit beslaat. Per praktijk wordt er bepaald wat een redelijk tarief is.

Tot pakket 1, het standaardpakket, behoren de volgende handelingen en werkzaamheden:

  • Het behandelen van binnenkomende telefoontjes
  • Agendabeheer met afspraaknotities, naam en telefoonnummer
  • Het aanleggen en onderhouden van een communicatielijst met daarop afwijkende mededelingen en vragen

In pakket 2, het luxepakket, behoren alle overige organisatorische werkzaamheden die in de praktijk voor kunnen komen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan:

  • Het behandelen van de uitgaande telefoontjes naast de binnenkomende
  • Het agendabeheer, met inplannen en wijzigen van afspraken en intakes, notities alleen ter aanvulling
  • het aanmaken van patiëntenkaarten
  • Communicatie per mail, zoals bevestigingen van (afgezegde) afspraken
  • Verwijzingen van een huisarts of specialist verwerken en inplannen
  • Voicemailberichten afhandelen

Kosten voor een vaste medewerker:

Natuurlijk kun je voor al deze werkzaamheden een baliemedewerker inschakelen. Maar vaak heb je daar niet de uren voor, en alleen bereikbaar zijn als de medewerker aanwezig is, gaat ten koste van de klantbeleving en klantvriendelijkheid.

Als je ons inschakelt heb je over de hele werkweek iemand die de telefoon voor je beantwoord. Meer dan 40 uur per week, en je betaalt maar een fractie. Om het kostenplaatje wat beter te schetsen, hebben we hier een rekenvoorbeeld, wat je als praktijk op basis van een 40-urige werkweek aan een ondersteuner zou moeten betalen:

Het maandloon van de gemiddelde ondersteuner is €2460 bruto op basis van een 40-urige werkweek.

Maandloon (bruto) 2.460,00
Jaarloon 29.520,00
Inclusief 8% Vakantiegeld 31.881,60
Werkgeversdeel, hier uitgegaan van 20%38.257,92

 

Uit dit overzicht blijkt dat je kosten per maand voor een fulltimekracht € 3.188,16 zijn. Per week gaat het dan om ongeveer € 735,-.

Dit is vergelijkbaar met het maandtarief van onze luxepakket voor een praktijk met meerdere behandelaars waarbij de praktijk bereikbaar is voor meer dan 40 uur per week.

Als we uitgaan van een praktijk met 4 behandelaars waarvoor wij gemiddeld 300-350 telefoontjes per maand ontvangen, is ons maandtarief €695,-. Voor een heel jaar ben je dan € 8340,- kwijt. Daarbij komen geen extra kosten als vakantiegeld, verzekeringen etc. dat is dus een fractie van het jaarbedrag wat u voor een medewerker op locatie betaald. En dat terwijl wij er ook zorg voor dragen dat u gewoon 40 uur per week bereikbaar bent.

Heeft u vragen of wij wel voldoende kennis van uw systeem hebben of hoe we bepaalde dingen aanpakken en oplossen? Hebben wij u voldoende overtuigd van ons kunnen? Neemt u gerust contact met ons op of bel ons voor een afspraak.